sunnuntai 9. helmikuuta 2014

Dreaming

Täällä sitä ollaan kotona taas viikonlopun työnteon parista palanneena. Laivatyö on kyllä erityisen mukavaa, mutta jösses kävi aika tylsäksi, kun läppärillä ei ollut huollon jälkeen mitään sarjoja katsottavana tai romaania mukana. Istuskelin siten melkeinpä jokaisen tauon yksin hytissä, koska muutakaan tekemistä ei ollut. No otin kyllä photoboothilla typeriä kuvia hahaa. Tänään olin ensimmäistä kertaa laivareissun jälkeen reipas ja poikkesin kamun kanssa kaupungille kahville sekä salin kautta joogatunnille. Olo on paljon kivempi verrattuna siihen krapulaan verrattavaan olotilaan, jonka laivalta yleensä saa. Se keikkuminen ja huonot yöunet eivät kyllä ole kummoinen kopla. Sen kun vielä yhdistää kotona istumiseen aamu seiskasta asti, niin lopputuloksena on herkkuruokaa kilokaupalla ja kaamea olo. Tänäänkin olen kyllä herkutellut, mutta hieman maltillisemmin onneksi! ;) En ole niinkään tunnesyöppö vaan turhaustumissyöppö siis.



Mun piti oikeastaan keskittyä tänään rahoituksen tehtävien pariin, mutta sen sijaan luinkin keskusteluja osakesijoittamisesta, sähköpattereista ja opiskelijavaihtoon lähdöstä. :D Mä olen tällainen vähän oman tieni kulkija kaikissa asioissa, joten olen nyt vasta oikeastaan alkanut miettimään koko vaihtomahdollisuutta. Jos ensi vuonna haluaisin lähteä vaihtoon, olisi päätös ollut tehtävä monen maan osalta jo joulukuun alkuun mennessä, mutta Etelä-Amerikkaan ja Eurooppaan kerkeäisi vielä hakea. Jotenkin mun päähän on pinttynyt kuva Meksikosta, joten sinne ehkä mieluiten haluaisin näistä jäljelle jääneistä vaihtoehdoista, mikseipä toki muutenkin. Olen myöskin opiskellut hieman espanjaa, joten kielikin pääsisi käytäntöön. Toisaalta en tiedä haluaisinko edes vaihtoon, vai riittäisikö mulle omatoimiset vähän pitemmät matkat maailman eri kolkkiin. Kuten viime vuoden Aasian reissu. Vaikeaa.

Toiset haluaa vaihdosta mahdollisimman paljon hyötyä ja kontakteja tulevaisuuden uraan nähden, mutta mä tällaisena maailmannälkäisenä taas haluaisin mahdollisimman paljon uusia elämyksiä, kulttuuria, shokkeja, ruokaa, musiikkia. Imeä itseenä energiaa uusilla kokemuksilla.





Onko sitten veri vai mikä lie, mutta tällä hetkellä joku mua vetää maailmalle ihan sikana ja ärsyttää tämä meidän oma suorittajakulttuuri kaikkine tiukkoine sääntöineen. Olen niin matkan tarpeessa!!

Student exchange in Mexico? 











(Kuvat lainattu Pinterest)

<3,
Mabsu

2 kommenttia:

Thanks for leaving a comment, I greatly appreciate your taking time to do so!