perjantai 22. helmikuuta 2013

Never give up





Small steps :)

Salitreeni tuntui eilen loistavalta ja ehkä pientä kehitystä jo havaittavissa! Jeah!
Olen vähentänyt syömisissä mm herkkuja todella paljon. Ei leipää moneen viikkoon, eikä karkkiakaan paljon ollenkaan! Hedelmiä ja vihanneksia paljon enemmän sekä kesoa ja protskua muutenkin. Kehitettävää on vielä ruokarytmissä ja kunnon aamupalaan satsauksessa. Miksei aamulla ole koskaan oikeen nälkä? Ja väkisin on hirveä syödä. No mutta kovalla yrityksellä vielä rasvaprosentti pienemmäksi, niin hyvä tulee pikkuhiljaa. Harmi vaan, että mulla on niin suuri rakkaussuhde ruokaan, että tehtävä on varsin haasteellinen! :D




Rasvanpoltosta muuten aika hyvää tietoa täältä.




Samalta sivulta löytyi eräs hyvä poitti aamupalasta ja ruokailusta.



"Aamiainen on Päivän tärkein ateria, tällöin pitää syödä reippaasti pitkiä hiilihydratteja (esim. kaurapuuro, ruisleipä) ja proteiinia (vaikkapa maitorahkaa). Proteiinia kannattaa nappailla jokaisella aterialla 30g>. Rasvaa ei aamiaisella välttämättä tarvitse. Palautumisjuomaan (sisältää nopeaa hiilihydraattia kuten malto ja hera proteiinia sekä mahdollisesti kreatiinia) ei myöskään kannata rasvaa lätkiä. Vältä nopeita hiilihydraatteja kuin ruttoa. Ainoa paikka missä ne on kohdallaan on palautumisjuoma. Nopeilla hiilareilla mm.sokeria (lue:karkit ja vaalea vaalealeipä pois!). Nopeat hiilihydraatit, kun nostavat elimistön insuliinitasoja huimasti ja tästä aiheutuu se, että elimistö ottaa ravintoa isolla kädellä vastaan –> läskiä. Pääsääntönä makroravinteista se, että hiilarit aamulla ja rasvat illalla. Proteiinia voikin sitten tunkea joka väliin . Nyt varmaan ymmärrät, että ei ole aivan sama mistä ne kalorit ottaa vaan tuotakin kannattaa tarkkailla."



Kuukauden kiinnostava treenilisäravinne: Glutamiini

  • Glutamiini on luonnossa esiintyvä aminohappo. 
  • Glutamiinilla on merkittävä rooli ihmisen typpiaineenvaihdunnassa 
  • Monia hyviä vaikutuksia elimistölle kuten aineenvaihdunnan paraneminen
  • Immuniteettikyvyn kasvaminen
  • Kasvuhormoniarvojen nousu 
  • Nopeampi palautuminen urheilun jälkeen.

Glutamiinia esim Fitnesstukusta hyvään hintaan.



Source: Pinterest




/Marjo

8 kommenttia:

  1. voi kun itsekin voisi olla herkuttelematta! Kivan inspiroiva blogi sulla :)

    www.trucollection.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos paljon!:) Mahtavaa, että tykkäät!

      Poista
  2. I study economics too. Your blog is really amazing.
    I follow you, can you follow me please?

    http://thegirl26.blogspot.com.es/

    xx from Spain

    VastaaPoista
  3. Oot kyllä kovassa kunnossa! Upeeta työtä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!!!:) No suunta on koko ajan ylöspäin, mutta kiva kuulla, että on edes vähän edistynyt ;)

      Poista

Thanks for leaving a comment, I greatly appreciate your taking time to do so!