lauantai 6. lokakuuta 2012

Aim to be fit



Pyöräilin eilen iltasella salille parin viikon kipeys ja hammasoperaation jäljiltä voi kuulkaa teki heti niin naattia! Oli ihana herätä siihen, että olo oli paljon timmimpi ja lihakset tuntuivat ihanan lämpimiltä eilisen venyttelyn ja pumppausten jäljiltä. Oli muuten vaikea saada raahattua itsensä tuonne sateeseen, mutta liikunnan jälkeinen olo oli niin palkitseva, että vaivauduinpa kumminkin. Eka kerta on aina se pahin, ja siitä se helposti sitten lähtee uudelleen käyntiin.

It's better to go with a little bit of humor


On kyllä mahtavaa, että ymmärtää jo vähän enemmän salillakäynnin syvintä olemusta, ja sitä miksi kannattaa tehdä ennemmin suuria lihasryhmiä kuormittavia liikkeitä kuin pelkästään yhtä lihasta jollain ihme laitteella. Vaikka ruokavalio onkin tärkeintä kehon muokkauksessa ja kiinteytyksessä, niin en kuitenkaan halua lihasten katoamista tai lättäpyllyn ilmestymistä. Eli samanaikainen treeni ja ruoka on se thing!

Monet naiset pelkäävät hirveesti lähteä salille luullen, että palaavat sieltä jäätävinä lihaskimppuina takaisin. Not true. Varsinkaan, jos ette omaa tietynlaista fysiikkaa tai liikuntataustaa nuoresta pitäen.

Älyttömän hyvä aloituspaketti löytyy täältä kaikille, jotka haluaisivat mennä kokeilemaan salitreenausta.



Who wouldn't wanna look like this on the beach?


Liikunnan ilo lähtee minulla pienistä asioista kuten söpöistä jumppasukista

Yesterday I went back to my normal week routine doing cardio and weight training

 Tai vanhoista hyväksi todetuista ja täydellisesti istuvista jumppakengistä

Best fitness shoes ever

Tai laadukkaasta ja kestävästä urheilukassista



Mikähän siinä on, että peilin edessä täytyy aina ottaa puhelimella kuva? Hahah




Itselläni on lievä skolioosi ja olen siksi kiinnittänyt erityistä huomiota selkäni treenaukseen nykyään.
Erityisesti tämä laite yhdistettynä ylätaljaan tekee todella hyvää jälkeä selälleni.











Dream back



Olen alkanut nykyään tekemään hieman enemmän aerobista treeniä salin jälkeen, jolloin esim. jalat palautuvat itselläni paremmin kuormittavasta treenistä ja kokonaiskulutus kasvaa. Muutenkin aika menee sikanopeesti lukiessa lehtiä.

After weight training I usually do little cardio


Eilen en ollut syönyt mitään muuta kuin mustikkapiirakkaa koko päivänä, joten tein illalla monen päivän satsin tuollaista vihannes-kerma-kana-riisi juttua ja oli muuten todella hyvää.

Chicken & vegetables dish I made yesterday evening


Älyttömän hyviä vinkkejä kaikkeen kuntosalitreenaukseen ja venyttelyyn löytyy täältä.
Tässä esimerkiksi katkelma venyttelystä kyseiseltä sivustolta lainattuna:

"Venyttely vähentää nivelten, lihasten ja jänteiden vahingoittumisriskiä, lihaskipuja ja -jäykkyyttä. Venytellessä fyysinen terveys paranee, sekä liikkuvuus lisääntyy. Ellei todella omaa harvinaisen suppeaa liikuntataustaa, niin yleisesti ottaen voidaan sanoa, että kuka tahansa pystyy saamaan lihaksistaan, aktiivisilla usein suoritetuilla venytysharjoituksilla, notkeat ja venyväiset. Ongelmaksi muodostuukin vasta se, kun nivelten ja jänteiden fysiikka tulee vastaan. Näiden notkistaminen vie aikaa huomattavasti kauemmin.

Venyttelyn vaikutus lihaskasvuun on useimmissa tapauksissa selvä. Lihasta ympäröi sidekudoksesta muodostunut lihaskalvo, jonka tiukkuus voi olla esteenä lihaskasvulle. Kalvon tehtävänä on lihasten rentoutuneena ollessa pitää lihas kasassa. Kireä lihaskalvo aiheuttaa lyhyen ja huonosti venyvän lihaksen, jossa on huono verenkierto. Jos lihaskalvo on liian tiukka, lähettää se viestejä lihakselle, että sillä ei ole enää tilaa kasvaa. Jos lihas kasvaisi, tulisi kalvosta entistäkin tiukempi ja loukkaantumisriski nousisi, koska lihaksesta tulisi liian lyhyt.

Venyttely siis venyttää lihaskalvoa ja näin parantaa myös lihaksen mahdollisuuksia kasvaa tehokkaasti. Normaalisti venytellään välipäivinä tai muutama tunti harjoittelun jälkeen, jolloin lihaskalvo venyy pääasiallisesti pituussuunnassa. Varsinkin 'pumppi'- ja tai lihasmassatreeneissä on suositeltavaa tehdä lyhyitä venytyksiä myös sarjojen välissä. Tämän seurauksena lihaskalvo venyy hyvin tehokkaasti pituussuunnassa, sekä myös korkeussuunnassa."




Tulin hetki sitten töistä kotiin ja hyökkäsin heti tämän kimppuun, ahh mikä lauantai-illan aloitus.



Minä lähden nyt suloisen naapurini kanssa tekemään drinkkejä ja nauttimaan elämästä. Loistokasta viikonloppua kaikille!

Pictures Pinterest

//Marsq

2 kommenttia:

  1. ihana tää sun blogis ! :)<3

    http://lydianaslife.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Kiitos paljon!:) Käyn kurkkaamassa sunki oman!

    VastaaPoista

Thanks for leaving a comment, I greatly appreciate your taking time to do so!